| 23 مهر 1398

پیشنهاد ایجاد مدرسه دوستدار دوچرخه /جدیت منطقه 5 برای ورود به موضوع پژوهش

1398/7/6 | 19:04 | 135 | 0
پیشنهاد ایجاد مدرسه دوستدار دوچرخه /جدیت منطقه 5  برای ورود به موضوع پژوهش

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ایجاد مدرسه دوستدار دوچرخه را پیشنهاد داد و عنوان داشت که شهر دوستدار دوچرخه در پی مدرسه و محله دوستدار دوچرخه شکل می گیرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، صبح شنبه -6 مهر - دوازدهمین جلسه شورای پژوهشی شهرداری تهران با حضور محمدحسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران در شهرداری منطقه 5 برگزار شد.

محمد حسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در این جلسه با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: در طول 8 سال جنگ تحمیلی عرصه تلاش در مرزهای کشور بود و امروز این عرصه تلاش با حجم بالاتری در شهرها ادامه دارد و ما امیدواریم با افزایش کارآمدی از این عرصه سربلند بیرون آییم.

وی با اشاره به شاخص های تاثیر گذار بر اداره شهر تهران اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان از آن دارد که اداره شهر به شیوه گذشته- حتی اگر امکان آن نیز وجود داشته باشد- نه عقلانی است و نه منجر به شکوفایی می شود.

رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران عنوان داشت: حجم عمده دارایی های شهر در 5 دهه گذشته خرج توسعه معابر شده است به نحوی که 20 درصد از کاربری شهر تهران به حوزه حمل و نقل اختصاص داده شده است و این در حالی است که همچنان با مشکل ترافیک و آلودگی هوا درگیر هستیم.

بوچانی ادامه داد: نتیجه حاصل از توسعه شبکه معابر نشان می دهد که مسیر غلط به درستی طی شده است، و در چنین شرایطی هرچه سرعت و قدرت بیشتر شود از هدف دورتر می شویم.

وی اظهار داشت: تجربه عام جهانی هشدار می دهد که باید برای هراجرایی مطالعات وجود داشته باشد و پیش از هر کاری باید بررسی و واکاوی نتایج آن احصا شود که آیا راهکار پیشنهادی بهترین روش حل مسئله است یا روش های دیگری نیز وجود دارد.

رئیس مرکز مطالعات با اشاره به آموزه های دینی گفت: حتی در آموزه های دینی نیز بر موضوع تفکر پیش از اقدام تاکید شده است و شورای پژوهش و نوآوری اساسا بر همین اساس ایجاد شده است.

بوچانی اظهار داشت: در دنیا، شهردار حاکم بلامنازع منطقه است و ما نیز بر همین اساس حوزه پژوهشی را در حوزه محلی بر عهده شهردار قرار دادیم ضمن اینکه یکی از شاخص های عملکرد شهرداران از این پس موضوع پژوهش خواهد بود.

وی در ادامه به موضوع نوآوری به عنوان بعد فراموش شده مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: نوآوری صرفا به مفهوم استفاده از تکنولوژی نیست بلکه اصلاح فرایند ها خود نوعی نو آوری به شمار می آید و امیدواریم به روزی برسیم که مناطق تنها بر اساس ساخت و ساز مورد ارزیابی قرار نگیرند.

بوچانی در نهایت ایجاد مدرسه دوستدار دوچرخه را پیشنهاد داد و عنوان داشت که شهر دوستدار دوچرخه در پی مدرسه و محله دوستدار دوچرخه شکل می گیرد.

همچنین فریدون حیدری، شهردار منطقه 5 در این جلسه با تاکید بر اهمیت موضوع پژوهش در اقدامات شهرداری گفت: شهرداری منطقه تلاش دارد تا با جدیت موضوع پژوهش ها را در اقدامات خود، عملیاتی کند و جایگاه پژوهش را در منطقه محکم و فعال کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه شهرداری منطقه 5 به یکی از مناطق پیشتاز در امر پژوهش تبدیل می شود، اظهار داشت: اگر اقدامات شهری بر مبنای پژوهش شکل گیرد، جلوی موازی کارها گرفته می شود و ما امیدواریم که با همکاری با مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران بسیاری از مشکلات شهری را حل کنیم.

منبع: روابط عمومی شهرداری منطقه 5

rating
به اشتراک گذاری

اخبار مرکز

  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.

نام شما
پست الکترونیک
وب سایت
عنوان
نظر
تصویر امنیتی CAPTCHA
کد را وارد کنید
| print