بیاب
جزییات مطلب
print
بازارسازی فرهنگی: نگاهی بر بازار محصولات انیمیشن و سایر محصولات فرهنگی پرطرفدار در ایران

بازارسازی فرهنگی: نگاهی بر بازار محصولات انیمیشن و سایر محصولات فرهنگی پرطرفدار در ایران

صنعت اقتصاد و فرهنگ به عنوان حوزه ای جدید از اقتصاد شناخته شده است. این حوزه رویکرد جدیدی است به طراحی محصولات فرهنگی، تامین مالی فعالیت های هنری، شناخت رفتار مصر ف کننده محصولات فرهنگی و به طور کلی بازاریابی محصولات و فعالیت های هنری. طراحی و تولید محصولاتی همچون نوشت افزار از روی کاراکترهای انیمیشن و همچنین از سایر لایسنس ها (همچون سلبریتی ها، ورزشکاران پرطرفدار، برندها و ...) صنعتی است بزرگ از لحاظ اقتصادی و بسیار بزرگتر و با اهمیت تر از لحاظ فرهنگی. این صنعت در دنیا با عنوان مرچندایزینگ (Merchandising) شناخته می شود و عجیب است که در کشورمان حتی کلمۀ فارسی معادل، برای آن نداریم. از این رو، در این کتاب از عبارت «بازارسازی فرهنگی» به عنوان واژه معادل استفاده شده است. این پژوهش که حاصل پروژه مطالعاتی در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران بوده بر آنست که از دیدگاه بازاریابی به بازارسازی فرهنگی بنگرد و در بخش های مختلف، ابعادی از آن را روشن کند و به نظر می رسد که اولین پژوهش جامع در حوزه محصولات جانبی انیمیشن و سایر محصولات فرهنگی شخصیت محور است. امید است نظرات علاقمندان و تلاش های دیگر پژوهشگران، این مبحث را در ادبیات فرهنگی و اقتصادی کشورمان غنا بخشد.

فایل های پیوست شده
دانلود بخشی از کتاب

انتشارات مرکز, کتاب ها
| print

  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.

نام شما
پست الکترونیک
وب سایت
عنوان
نظر
تصویر امنیتی CAPTCHA
کد را وارد کنید
جستجو
آرشیو مطالب
دسته بندی